Social media campagne (filmpjes en Facebook)

OSB is gestart met de social media campagne ‘Naar een gezonde school’. Met de campagne krijgen leerkrachten, schoolleiders en ouders tips over hoe zij samen met het schoonmaakbedrijf kunnen zorgen dat een basisschool schoon en gezond blijft. In schone scholen presteren en leren kinderen en leerkrachten optimaal. Zij brengen er wekelijks veel uren door. Het is dus belangrijk dat het binnenklimaat op school in orde is.

De campagne vindt op Facebook en Instagram plaats en bestaat uit 6 animatiefilmpjes met elk een eigen thema:

1. Ventilatie
  2. Opruimen
  3. Het schoonmaakschema
  4. Handen wassen
  5. Help het schoonmaakteam
  6. Gebruik toilet
In het kader van de campagne 'Naar een gezonde school' laten we iedere maand op Facebook een schoonmaakbedrijf aan het woord over wat zij tegenkomen in hun werk:
Er is ook een filmpje beschikbaar waarin een goed voorbeeld van samenwerking tussen een basisschool en een schoonmaakbedrijf te zien is: Best practice: Samenwerken voor een schone en gezonde school
Een schone en gezonde basisschool. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Dat het belangrijk is, staat buiten kijf. Het heeft een positief effect op de prestaties en gezondheid van leerlingen en leerkrachten. Het sleutelwoord is: samenwerking. Tussen school(bestuur), schoonmaakbedrijf, de schoonmakers en de leerkrachten en leerlingen. Dit filmpje laat zien hoe je met elkaar over schoonmaak in gesprek gaat. Een goed resultaat bereik je samen!